Wrangler 4xe: hääletult maastikule

Jeep Wrangleri pistikuhübriidversioonil 4xe on vägevad 380 hj, auto sõidab elektri jõul kuni 40 km, kaalub 2,3 tonni ja jõuab Euroopas müügile uue aasta alguses.

Sellist elektri jõul liikuvat autot pole Jeep enne teinud, mil jäigad teljed, sõltuv vedrustus, pidev nelikvedu, redelraam ja 2,72:1 (versioonil Rubicon 4:1) aeglusti. Wrangler 4xe jõuallikaid on kokku kolm: 2liitrine ottoturbo, mil 274 hj, selle külge kruvitud, generaatorit ja starterit asendav vesijahutusega startergeneraator, mis arendab 45 hj ning 8käigulisse automaatkasti (ZF) ehitatud 136 hj elektrimootor. Süsteemi kasutatav võimsus on 380 hj ning suurim pöördemoment 637 Nm.

Pistikuhübriidi 17 kWh liitiumioonaku töötab 400 V pingega ning paigutati tagaistme alla. Kogu elektrisüsteem olevat hermeetiline ja auto suutvat läbida kuni 76 cm sügavust vett.

Mõnevõrra elektri jõul sõita suutvast Wranglerist tuleb müügile kolm versiooni: lisanimetu, Sahara ja Rubicon. Viimasel on lisaks jõulisemale aeglustile esi- ja tagadiferentsiaali lukustus, aeglasem peaülekanne (4,1:1 vs. 3,73:1), lahtiühendatav esistabilisaatorivarb ning 33tollised maastikurehvid (285/70R17).